Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Tuesday, June 30, 2009

boroi???oh tidakkkk!!!


Seperti yg dijanjikan...
inilah dia hasil rembatan suamiku yg tercintaaaaaa....
segalanya hanyamu wahai suamiku...ceh!!
poyo...
masa abis je tgk wayang cter transfomer isnin lepas...
jalan punya jalan kat Leisure Mall tu...
mamaD ngan Hubby terjumpalah benda alah ni...
sama2 dah saling pandang2...
nak kew?????hehehee...
tgk harga dulu leeee...ape2 pun...ekekkeee...
Bila dah tanya pelbagai soalan...
tanpa berlegah lagi...hari pun dah malam kat luar sana nun..
maka...sah la benda alah ni mjadi milik suamiku..
Paaaaaaaa....kalau papa baca blog mama ni...
ni mama nak pesan2 sayangggg kat papa.....
"mama bersetuju beli sauna massage belt ni...supaya papa lebih tuttttt!!!"
wakakakaa...
so,lepas ni jagalah cara makanmu itu..
kunyah pelan2...baru masukkan dlm perutmu...ekekkeee...
nilah dia hadiah untuk papa....tp mama pun leh pakai sekali kan???
wakakaaa

huh!!seksi la pulak pic kat kotak ni....uuhhuuuu
uiks???perut sapa kah ini??papa ke mama???
mama nak jugak interprem tau...
sambil layan blog..leh la 20minit pakai belt sauna ni...

Bukan setakat tu jek...hadiah untuk papa hari tu...ni mama belanja beli posh beg jugak...supaya barang2 papa takde la berterabur sana sini....he2..

setakat rm35 leh la mama belanja untuk papa kan...

Apapun papa...mama teramat sayang kat papa...

papa ni baik..walaupun kekadang menyakitkan hati...tp hakikatnya..papa ni baik sangat!!!tiada siapa pun yg dapat tandingi sayang papa kat mama.....terima kasih kerana selalu layan karenah mama yg tah apa2 kekadang tu....uuhuhuuu

Alamak...jiwang la pulak....wakakakaaaa


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Pekena bubuq Doyan jommmm!!!

ok yeee...tuan2 dan puan2...
hari ini mamaD akan tunjukkan cara2 nak masak bubur durian...ekekeee..
over la tu.....gurau jek...
Semalam Hubby balik dr kerja...
Hubby beli durian...dah melambak2 dah kat tepi jalan..
murah2 pulak tu...
nak dijadikan cerita...sampai mamaD kena buat buat bubur durian ni...
adalah sebijik tu...dah terlalu masak..
nak makan rasa mcm tak sedap jek...
ceh!!!mentang2 la durian dah melambak...
cuba tgh harga mahal...maunya,tak bedal semua...wakakaa
Ptg semalam hubby g la beli bahan2 nak buat bubur durian ni...
mamaD pun mcm ingat2 lupa jek nak buat..
ye lah...dah lama tak buat kan...uuhuhuuu
tp campak punya campak..
jadi jugak la akhirnya..walaupun takde la sedap mana pun..uuuhuhuuu

ok..proses campak mencampak...sudah pun dilakukan....tiba giliran campakkan durian pulak ke dalam periuk kesayanganku itu...heheheee...

ok..kita tunggu dia mendidih yeeeeeee....sabooooo

bila dah siap...jiran2 pun dah terbau sama..apa yg mamaD masak...
so,jangan lokek2 nak ngulur semangkuk dua kat jiran tetangga tu...he2...
korang nak jugak????alaaaaaa...jauh la.....heheeheee...
layannnnnnnnn....
mamaD dah pun mms kat hubby
pic bubur durian ni...
tunggu hubby balik nak bedal sama2...wakakaaaa


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

jom tgk wayang!!!!!

Isnin lepas...JB cuti...
so takde la penat sangat sebab baru balik dr berjalan sakan...
ahad malam tu...so,isnin leh lagi rehat satu hari...he2..
tp tak dpt gak nak rehat2 hari isnin tu..
sebab hubby ajak g tgk wayang pulak....
cter apa lagi kalau tak cter TRANSFORMES
mmg lagi tuari nak g..tp asik ada hal jek...
so,dah ada cuti ni...tghari tu kol 12 dah ready nak ke wayang
mamaD tgk kat leisure Mall..
biasa kat sini tak bape ramai sangat org..
ingat nak amik tiket kol 130 tghari la...
bila sampaiii jekkk...ya allah...
ramai nye la haiiii..berator panjang..
pastu kaunternya satu je pulak tu..
tp dah sampai kan...nak wat camna..
kena gak la berator gak..
tak pe...ramai kata cter ni best giler..
bila sampai turn jek...mak'aiiiiiiii!!!
kol 130 dah abis dah...yg ada set depannnnnnn sekali..
gila nak suh aku mendongak je kang...wakakaa
tgk punya tgk..tiket ada kol 4 lebih..
huh!!lama gak nak nunggu ni....!!!
abis tu dah beratur panjang kan..nak taknak..
beli gak la tiket kol 4 lebih tu..
sepanjang nak tunggu masa..
sempat la g solat dulu..makan mcD dulu...heheee..
makan big max..sedap nye!!!
g tgk2 barang2 kat giant jap...
pastu ternampak pulak la...satu benda yg aku rasa..
nak hadiahkan kat Hubby tu...heheheeee...
yelah...sian kat hubby...lom dpt2 lagi hadiah masa hari bapa tuari..
abis semuanya dia tak kenan...susah klu cerewet ni..uuhhuhuuu..
nntilah N3 lagi satu..mamaD akan udarakan hadiah tu yee...hehehee..
oklah..kita layan dulu pic2 kat bawah ni...

tgk tuuuuu,,,betapa xcitednya anak mama ni....nak tgk cter transformer ni...

mama pun nak gak posing sama...hehehee...

Korang perasan tak gaya danish bila nak bergambar????
lain beno pesen dia akhir2 ni..
tu la dia gaya aksi BEN 10..
kesukaan danish tu...
sampaikan semua pic dia semua gaya mcm tu jugak..
tak dapek den nak nolong dah...
asal ko bahagia sudah la wahai anakku..wakakkaaaa

best jugak cter ni..bila masa pulak la nak tgk ni..uuhuhuuuuu
gaya tetap BEN 10....TAK MAU KALAH TU...EKEKEEEE
Dah puas snap sana sini...tiba pulak turn danish ni berangan
kat tepi panggung tu..ada game
punya la eksen gayanya..mulut bising..konon2 tgh bawak kereta..
padahal..tak masukkan duit pun....
aksi je lebeyyyy...wakakaaa

okk!!!masa yg ditunggu2...
jom kita layan cter transfom ni dulu...
pergh!!mmg best la..sapa tak g tgk..mmg rugi....

Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Sunday, June 28, 2009

happy habis2 saaaaannnn!!!!

Assalamualaikum......yuuuhhuuuuuuuuuuuu
MamaD dah balik daaaaaa....puas gak berjalan ni..he2
Alhamdulillah..semuanya selamat...walauuuupuuunnn!!!
kalau korang nak tau..sepanjang pjalanan 3 hari 2 malam tu..
lesen hubby aku dah mati...dah 4/6/09 tuari..
wat suspen jekkk...
mamaD mmg tak tau ni...hubby rahsiakan..
bertuah betolll..


ye lah...nak gerak malam...ptg tu baru hubby perasan lesen kereta dah mati...
nasib baik semua clear..pegi ngan balik...uuhuhuuu
alhamdulillah.
ok lah..ni nak cter la satu2 ni..mmg banyak betol mamaD singgah ni
mmg berjalan sakan ler....he2.
mula2 mamaD sg N9 dulu...umah adik ipar...paling bungsu la.
mmg mak hubby nak pegi sangat N9 tu..
tp korang tau2 jela...jalan nak g N9 tu..
macam ular..bengkak bengkok...
pastu jauh pulak tu dari JB nak ke N9.,,
sampai kol 2 pagi..pastu kena pulak panjat tangga tingkat 4
uuhuhuuu....penat giler...
sampai tak teringat langsung nak snap umah pak ucu danish ni...uuhuhuuu...
pagi2 je...kitaorg dah keluar dah dr umah pak cu..
terus ke UiTM Shah Alam...
hantar Nana...anak sulung kakak hubby...
pergh!!!sesat gak la masa nak cari uitm tu...
sampai tahan teksi ni...suh hantar ke uitm...
bila cari2 tak sampai2 ni....uuhuhuuuu


alhamdulillah..sampai akhirnya.
mmg jem la masa nak masuk uitm tu...
masing2 excited nak hantar anak masing2...
mak bapak ngan saudara mara yg lebih ramai dr pelajar
datang serbu uitm tu...wakakaaa


ni masa lepas sarapan pagi kat hentian.. yg baju pepel tu la yg nak daftar uitm....
masa sampai je kat uitm tu...kitaorg kena naik bas untuk hantar nana tu ke hostel..ye lah..dah jem kan...klu semua kereta masuk hostel..teruk la..

sblum naik bas..pastikan brg2 nana tak tertinggal la...tgk tu hubby buzy memunggah brg...he2...kitaorg kena naik bas ke hostel...suka lah danish tu..jakun no nak naik bas..uuhuhuuuu

tgk latu...betapa gumbiranya danish dpt naik bas...yang tudung hitam tu la yg dapat masuk uitm...mmg terer pun dia....he2..dlm bas tu kan...pelajar yg nak daftar 3 4 org jek...yg memenuhkan bas tu...bak bapak sedara mara je...heheheee...

harap2 berkat danish hantar kak Nana dia g masuk U ni...bila dah beso nnti danish pun dapatla ikut jejak langkah masuk U jugak...aminnnn...

ok lah..selesai jek proses pendaftaran...ngn jenguk2 hostel nana ni...kitaorg pun balik la...perut pun dah lapo....meh kita makan dulu...ekekekeee

Lepas tu...MamaD teruskan perjalanan ke MELAKA pulak....

mmg dah berjanji pun ngan wife abang hubby tu...mmg nak singgah n tido semalam kat umah dia..kalau tak singgah..mmg merajok giler la minah tu...wakakaaa

nilah dia wife abang hubby yg sekepala ngan mamaD,,,Ayu,umo kitaorg sebaya...

kalau bab bergosip...bab nak balik umah mak hubby..mmg la sekepala..uuhuhuuu..tp sekarang dah tak dok JB lagi...hubby dia kena tranfer kat melaka pulak..area JASIN...so,lepas ni mmg jarang la kita berdua ni dpt berjumpa....ye lah..dah jauhkan....JB ke Melaka..uuhhuuuuu

mmg best gak dpt lepak kat umah ayu ni....hilang penat mamaD..dari JB - N9 - Shah Alam - Melaka - JB..uuhuuu...tapi tak penat gak tu...sampai jek umah ayu ni..dia ajak pulak kitaorg g pasar malam kat area umah dia tu...heheheee..apalagi capai beg la....SHOPING!!!!

malam tu awal gak tido..dlm kol 9 semua dah terbongkang dah...dah mcm sadin dah ni tido berimpit2...datang nye ramai...rumahnya kecik je..ruang tamunya...dah masing2 taknak tido bilik..panas katanya..

pagi2 lagi kitaorg dah sebok nak siap2 g jalan ni....he2...abang Hubby bawak mamaD g ronda2 kat area Jasin tu...terkejut gak...kat situ pun ada Masjid terapong...macam kat Terengganu tuuuuu...korang tgk la sendiri..betapa cantiknya masjid ni...baru je siap ni...sebab byk lagi kawasan2 kat situ yg baru nak mmbangun..mcm nak buat resort....

haaaaaaa..tu diaaa...family hubby yg ikut sama....ramai kan..meriah gitu...jalan ramai2...susah betol nak bergambo ngan danish ni...asyik hilang jek...berlari sana sini...uuhuuuu...

MamaD sempat lagi berposing sakan kat area masjjid ni..he2....ok lah...cukup2 la tu...bergambo yeee...he2...kita teruskan lagi perjalanan seterusnya....jalan - jalan jangan tak jalan...ekekkeeee

ni pulak kat area Afamosa...dah tiba bandar melaka dah kita....bestnya dapat g lagi sekali..so,leh la tunaikan apa yg tak dapat masa g yg pertama dulu...heheheeee


masa dulu...mamaD tak sempat nak naik tangga kat afamosa tu...kali ni dapat...mmg letih laa...dah tiba tgh2 tangga tu..mmg krem la kaki..wakakaa..

tp nak wat mcmana...danish ni mmg happy giler la....berlari kesana sini je kejenya...mmg tak larat nak layan karenah dia....kalau jalan tu..dia je lah yg nak depan sekali...mamaD ni kena lah kejo..nasib baik ada anak sedara yg jaga danish ni...kekadang tu..tok ki dia la yg pimpin...mamaD ngan papa jeee....he2

Akhirnyeeeee...sampai gak mamaD ke puncak....he2...Tp Hubby ngelat..dia taknak naik tangga tu...dia tunggu bawah jek ngan mak dia....sblum naik tu..sna dulu ngan hubby..he2

lepas turun dr tangga tu...kitaorg naik beca pulak....adalah dlm 6 beca...sekeluarga nak naik kan....wah..bukan main meriah lagi...anak sedara termasuk danish ni..berlawan2 menjerit!!!suka sangat....

ok..lepas je naik beca...kitaorg shoping kat hentian SAMUDERA TU...

kali ni..mamaD hanya shoping frem gambo,tshirt 2 helai,blaus 2 helai...ngan cenderahati jek...tak borong pun mcm g ganu tuari...yelah...dah nama pun perjalanan yg tak dirancangkan...so,bajet tak de la..wakakaaaaa...tp kat melaka ni...byk no tmpat nak g..semua memerlukan kos...bila nak naik beca...nak naik menara taming sari....duit semua tuuu...he2..

huh!!lama gak nak tunggu turn naik menara ni tau....penat nye kaki...panas pulak tu...nasib baik ada stanby kipas..ekekeee...

Haiii..betapa gumbiranya..bila kali ni..mamaD dapat jugak rasa naik menara taming sari tu...mmg gerun la....tp nak rasa punya pasal..sanggup apa saje ni...tgklaaa..danish mula2 bukan main peace lagi tu...excited nak naik menara...bila dah nak gerak je....dah cebik semacam jek...lelama..melalak...wakakaa

kalau korang nak tau..hanya mamaD ngan danish jek yg naik...hubby tak naik...

biasalaaaaa...gayat...wakakaaaa..tp kesian gak bila bawak danish naik menara tu...tiba je kat atas kemuncak tu....terus melalak bagai nak rak ni...ketakutan..wakakaaaa

nak turun baru la danish ni berani...belagak pulak tu...kata..."mama...danish tak takut kan..??"...ye lah tu...buat2 lupa pulak yg dia yg paling kuat menangis sakan td kat atas...

Lepas puas meround kat bandar melaka....sebelum balik tu...kitaorg singgah pulak kat zoo melaka....

Korang tgk lah danish ni..ngn tiger yg tak bergerak tu pun..dia takut nak pegang...puas gak mujuk ni...last2 hanya jari tiger tuje yg danish sentuh...wakakaaa

zoo ni mamaD mmg dah pegi dah..tp wife abang hubby yg satu lagi tu...Kak Min..dia belum penah g zoo...so,kenalah layan kan.....sian dia..kang ralat pulak tak g....terus balik JB...

oklah...selesailah sudah cerita yg penuh emosi dr mamaD ni..wakakaaa..sampai JB dalam kol 6ptg hari ahad tu....lepak betol la....tp puasss....dpt habiskan ujung minggu dgn family...:)

so,korang layan la ye....bersma berkongsi kegembiraan....kalau rajin tu komen2 la....he2

adiiioooosssss.....

tunggu n3 yg terbaru lagi yeeee....ada cerita lagi niii....heheheeeeee...

sebab esok Isnin cuti kat JB nih...kitaorg nak booking tiket wayang pulak...cter apa????tungguuuuuu.....


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

suprise untuk Papa!!!

Seperti yg dijanji2kan....
inilah dia party suprise untuk hubby masa nak sambut Hari Bapa Ahad lepas...
so,korang layan la yeee...pic2 kat bawah ni...
mmg tak terkata...betapa happynya kitaorg malam tu...
Yang suprisenya tu...KEK tu laaaaa..
hubby mmg tak jangka mamaD akan belikan kek malam tu...he2
termasuk la si danish yg takleh simpan rahsia tu...wakkaaa
dia pun terkejut sama...

kek n kad dr Danish untuk Papa Tersayang

Siap tulis tu.."danish sayang Papa"...he2.. kek kereta tu...sbb papa ngan danish mmg suka kereta...sbnonya,lambang kereta tu dah ditukar jd mitshubshi...wakakaaa

inilah menu yg tak seberapa tu...ye lah..kata pun nak suprise kat hubby kan..kang kalau masak2 beriya sangat..mesti dia ingat ada org nak ada apa2 majlis ni...so...ptg tu..mamaD takde nak tunjuk rasa lebih2...bab2 masak ni...cukup la apa yg ada kat umah tu...hahahaahhhhaaa..

macam nak wat mkn malam je la...he2...mmg tak syak langsung...mamaD nak buat makan2 ngan kawan2 hubby..pastu ada kek!!!!

mmg pelik masak lebih..sbb buat alasan cik dah ni nak datang...sbb nak tunjuk kat mamaD ubat...wakakaaa....lagi la alasan tak masuk akal...!!!

masa cik dah keluarkan kek tu je...hubby ngan danish dah blur2 da...terus akak kata...

"inilah ubat yg cik dah jual tu papa"....

wakakaaaa...nak bg kek rupenya....

Haaaaaa...ini lah dia Cik dah..yg tolong mamaD buat suprise kat hubby...dialah yg tolong mamaD belikan kek untuk papa...ptg tu...wakakakaaaa....tq ye dah..sebab tolong akak belikan kek tuuuu....kalau tak..tak jadi la...suprise kat hubby tu kan....dah ni ada blog gak..leh la korang jd follower dia... http://www.halamanfarida.blogspot.com/

tu diaaaaaaa...silalah jamu selera...tu je la yg ada...heheheee...

dah siap makan...perut pun dah penuh...time untuk potong kek pulak...



uiks????sapa punya kek ni...danish pulak yg tiup lilin tu..siap dia kata..
"mama...nak lima lilin"..wakkaaa..
ye lah..danishkan 5thn...
dah siap tiup lilin....papa pulak potong kek...

Kenangan kami di hari bapa..untuk papa...

Layaaaaaaaaannnn...


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Dah puasa ganti kew???uuhuhuuu




Kedatangan Rejab - 24th of June 2009

Sama samalah kita ingat mengingati amalan amalan mulia
yang penuh berkat ini..........
BULAN REJAB

Pada 24 Jun 2009 (Rabu) kita memasuki bulan Rejab.
Bulan Rejab adalah bulan Allah swt.
Let's overview ada apa di sebalik bulan Rejab itu.
Diriwayatkan bahwa Rasulullah saw telah bersabda,
"Ketahuilah bahwa bln Rejab itu adalah bulan ALLAH swt,
maka:"

1. Barang siapa yang berpuasa 1 hari dalam bulan ini dengan ikhlas, maka pasti ia mendapat keredhaan yang besar dari ALLAH swt
2. Dan barang siapa berpuasa pada tanggal 27 Rejab /Isra Mi'raj (Isnin, 20 Julai 2009) akan mendapat pahala seperti 5 tahun berpuasa

3. Barang siapa yang berpuasa 2 hari di bulan Rejab
akan mendapat kemuliaan di sisi ALLAH swt

4. Barang siapa yang berpuasa 3 hari yaitu pada
tanggal 1, 2, dan 3 Rejab (24, 25, 26 Jun 2009) maka ALLAH swt akan memberikan pahala seperti 900 tahun berpuasa dan
menyelamatkannya dari bahaya dunia dan seksa akhirat

5. Barang siapa berpuasa 5 hari dalam bulan ini, insyaallah permintaannya akan dimakbulkan Allah swt..InsyaAllah

6. Barang siapa berpuasa 7 hari dalam bulan ini, maka ditutupkan 7 pintu neraka Jahanam dan barang siapa berpuasa delapan hari maka akan dibukakan 8 pintu syurga

7. Barang siapa berpuasa 15 hari dalam bulan ini, maka ALLAH swt akan mengampuni dosa-dosanya yang telah lalu dan menggantikan kesemua kejahatannya dengan kebaikan, dan barang siapa yang menambah (hari-hari puasa) maka ALLAH swt akan menambahkan pahalanya."


Sabda Rasulullah saw lagi :
"Pada malam Mi'raj, saya melihat sebuah sungai yang airnya lebih manis dari madu, lebih sejuk dari air batu dan lebih harum dari minyak wan gi, lalu saya bertanya pada Jibril as "Wahai Jibril untuk siapakah sungai ini?"

Maka berkata Jibrilb as "Ya Muhammad sungai ini adalah untuk orang yang membaca selawat untuk engkau dibulan Rejab ini."


Dalam sebuah riwayat Tsauban bercerita :

"Ketika kami berjalan bersama-sama Rasulullah saw ke sebuah kubur, lalu Rasulullah saw berhenti dan beliau menangis dengan amat sedih, kemudian beliau berdoa kepada ALLAH swt. Lalu saya bertanya kepada beliau "Ya Rasulullah, mengapakah engkau menangis?" Lalu beliau bersabda "Wahai Tsauban, mereka itu sedang diseksa dalam kuburnya dan saya berdoa kepada ALLAH swt, lalu ALLAH swt meringankan atas mereka."

Sabda beliau lagi "Wahai Tsauban, kalaulah sekiranya mereka ini mahu berpuasa satu hari dan beribadah satu malam saja di bulan Rejab nescaya mereka tidak akan disiksa di dalam kubur." Tsauban bertanya "Ya Rasulullah, apakah hanya berpuasa satu hari dan beribadah satu malam dalam bulan Rejab sudah dapat mengelakkan dari seksa kubur?"

Sabda beliau "Wahai Tsauban, demi ALLAH Zat yang telah mengutus saya sebagai nabi, tiada seorang muslim lelaki dan perempuan yang berpuasa satu hari dan mengerjakan solat malam sekali dalam bulan Rejab dengan niat karena ALLAH swt, kecuali ALLAH swt mencatatkan baginya seperti berpuasa satu tahun dan mengerjakan solat malam satu tahun."

p:s Rebutlah 5 perkara sblm dtg 5 perkara...cpt2 tgk kalender...tik kan mana tarikh yg byk kelebihan bila kita berpuasa pada bulan rejab ni....:)




Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Thursday, June 25, 2009

keburukan facebook!!!

Assalamualaikum...kawan2 alam mayakuuu..

ni nak bgtau la ni...
dalam masa 3 hari ni...berkemungkinan...
mamaD tak dapat la nak lawat2 umah korang...
sebab malam ni kalau takde hal..mamaD akan ke KL..
sbb kena hantar anak sedara daftar ke UTM kat Shah Alam...
lepas je g hantar...mamaD akan ke Melaka pulak
singgah umah abang ipar..yg baru jek pindah ke MELAKA...
so...hari isnin la kot baru senang nak bukak pintu umah mamaD ni...heheeee...
bila balik berjalan tu...mesti la ada story mori kan..
ngan gambo2 yg mmg akan ku jadikan kenangan..
soooo...tunggu je lah yeee...
jgn lupa..doakan kami semua selamat pergi dan selamat balik..
semoga Allah melindungi perjalanan kami...

amin...
ok lah...kali ni mamaD nak tinggalkan rumah dgn info ptg yg mamaD dapat kat email....ttg FACEBOOK!!!!!!


Korang tau tak pasal benda nih?! Ades..
MamaD dah lama gak tau..tp buat dek je......
so aku assume ramai lagi taktau pasal benda nih.
So, aku tulis jer benda nih utk korang hayati dan renungi.
Pada yang dah tau tu bagus la.
Senang aku takyah cakap banyak lagi.

Nabi cakap, sampaikan dariku walaupun sepotong ayat. Aku pun sampaikanlah kat korang.


Facebook adalah produk Yahudi!!
Sebagaimana kalo korang ikuti
kali ni sekali lagi aku menyarankan anda semua diluar sana untuk Tinggalkan Facebook
Demi Darah Saudara Kita di Palestin Sana!!
Mungkin korang boleh beralih arah ke Friendster plak.
Aku Bukan Cakap Kosong. Baca Dibawah!!


Tahukah anda bahawa Facebook telah berjaya mengaut keuntungan sebanyak USD300 juta pada tahun 2008? Ini tidak menghairankan kerana ia disokong oleh 140 juta pengguna aktif di seluruh dunia dan sejumlah 8.5 juta foto dimuat turun setiap hari. Tahukah anda bahawa pengasas Facebook, iaitu Mark Zuckerberg dilahirkan dalam sebuah keluarga
Yahudi-Amerika dan
dibesarkan di Dobbs Ferry, Westchester County, New York?
Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg semasa menuntut di Universiti Harvard telah menggodam laman sesawang universiti untuk mendapatkan profail peribadi para pelajar tanpa kebenaran mereka? Maka, adakah jaminan terhadap profail peribadi para pelanggan Facebook tatkala kini beliau adalah merupakan CEO-nya? Tahukah anda bahawa Majalah Time telah mengiktiraf Zuckerberg dalam ranking ke 52 daripada 101 tokoh sebagai antara 'tokoh paling berpengaruh dunia 2008รข€², iaitu sebaris dengan nama besar Barrack Obama dan Dalai Lama? Tahukah anda bahawa majalah Forbes Top400 telah menyenaraikan Mark Zuckerberg sebagai individu ke-321 terkaya Amerika daripada 400 individu lain pada 2008? Namun apa yang lebih penting, Zuckerberg merupakan individu termuda pernah disenaraikan Forbes, ketika usianya baru mencecah 24 tahun dengan kekayaan peribadi sebanyak USD1..5 billion. Tahukah anda bahawa Mark Zuckerberg, CEO Facebook adalah merupakan seorang ahli aktif kepada sebuah pertubuhan persaudaraan Yahudi Amerika Utara, Alpha Epsilon Pi Fraternity (AEPi)?

Sedikit Info tentang AEPi:


1) Diasaskan untuk membantu lelaki Yahudi mencari pasangan Yahudinya.

2) Ia juga bertujuan untuk mengekal dan menguatkan hubungan sesama Yahudi diperingkat sekolah tinggi dan di bidang pekerjaan nanti...
3) Mengekalkan idealisme Yahudi supaya terjaga di sudut nilai, etika, dan menyiapkan peserta untuk menjadi pemimpin negara dan organisasi Yahudi pada masa depan dan dalam pelbagai lapangan bidang profesional.

4) Mark Zuckerberg termasuk dalam senarai alumni AEPi yang masyhur namanya.


5) AEPi berkait secara langsung dengan Israel melalui Ikatan Inisiatif Israel


6) AEPi sangat berkait rapat dengan kebanyakan pertubuhan Yahudi/Zionis antarabangsa seperti AIPAC, Hillel, Israel on Campus Coalition, Aish HaTorah, Chabad on Campus, Hasbara Fellowships, B'inai Brith International, Shaare Zedek, Chai Lifeline, Holocaust Museum, dan Gift of Life.
Dan tahukah anda bahawa keuntungan Facebook datang daripada iklan-iklan yang dipapar. Semakin banyak pengguna dan pengunjung Facebook, maka semakin banyak pulalah keuntungannya. Pergi ke manakah pula semua keuntungan tersebut? Persoalan paling besar di sini ialah, adakah keuntungan besar yang diperolehi oleh Facebook turut digunakan untuk membiayai dana perang Israel menentang umat Islam di Gaza, Palestin dan umat Islam di seluruh dunia?
Korang Masih Nak Guna Facebook Semata Mata Untuk Usha Awek2 Cun?!! Fikirkanlah. .
Setiap Sen Yang Kita Berikan Pada Mereka Akan Mengalirkan Darah Saudara Kita Setitik.
Aku tak laa baik sangat. Semayang pun selalu miss. Tapi aku Boikot dan Tinggalkan Facebook sebab aku anggap diorang sebagai saudaraku sendiri. Aku tak sanggup tengok saudaraku diseksa sedemikian rupa. Aku masih ada perikemanusiaan.
p/s- Artikel pasal Mark Zuckerberg dan Facebook aku ambil bulat2 dari Sejarah2U so..kepada saudara muslimin muslimat..tolong war2kn perkara ini!!!!!!


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Wednesday, June 24, 2009

puasa dan ganjarannye...he2

N3 arini..mamad nak bg penghargaan buat hubby mamaD
ye lah...masuk hari ni dah hari ke3 mamaD ganti pose...uuhuhuu
akhirnyeeeeeeee!!!!
dlm liat2 nak ganti pose tu...
terasa bahagia bila hubby sama2 teruja bila tgk mamaD pose ni...
mmg dia suka bila tgk mamaD ni ganti pose...
mmg relex la aku kat umah ni...hahahaaaa...
nampak sangat aku ni malas btol nak ganti puasa..
tp taklehhhh...byk ni nak ganti...dulu masa meletop!!
kena lak time puasa...aduuhh!!!
masak arrr nak ganti...
tak tau la bape byk hari yg patut aku ganti...
pose je la selagi mampu...
nasib baik la dua hari lepas...hujan...
so,takde la haus mana...tp nampak gaya hari ni...panas semacam..
tak peee...dugaan tu..
dugaan pose ku ini ditambah pulak dgn gigi geraham bungsuku
yg mula menyengat2 sakitnya....aduuhhh...
pastu ditambah pulak dgn luka yg tak alih2 je timbul kat atas bibir ku ini..
tak tau apa sebab...cuma mungkin sebab getah dr buah yg ku telan...
uuwaaaa!!!!mcm2 la...tp semuanya ku harungi dgn tabah...
lagi2 lah bila dpt tau..puasa di bulan rejab ni byk kelebihannya..
makin besemangat la aku ni nak berpuasa..
katanya..klu kita ikhlas bpuasa 1,2,3 hari di awal bulan rejab ni...bagus..
kalau dah berpuasa tu...mesti lah ada menu nak berbuka ptg tu kan...
inilah menu2 yg hubby aku hidangkan...
masak ker???oh!!tidakkkkk...
walaupun hubby aku mmg terer bab2 masak ni..
tp kali ni dia tak sempat nak masak..
ye lah..ptg dah sebok main badminton kan..
so,order je lah...
Semalam berbuka..inilah yg hubby belikan untuk mamaD berbuka..
sesungguhnya.....untuk pengetahuan korang..
inilah menu yg buat mamaD tak lena nak tido..
KERABU MANGGA!!!!!
mmg la mjadi peberetku....
ptg smlm...betapa selerenya la mamaD makan...gumbiraaaaa sangat...he2
eeeeeeeeee...bkn setakat kerabu mangga je tau...ada lagi satu yg mjadi
peberet mamaD...semestinya...!!!
BURUNG PUYUH 3 RASA!!!!
happy giler berbuka puasa ptg semalam..bila dpt menelan
kedua2 menu peberet ku ini...
sayaaaaaaannnngggg kat Hubby...
Semalamnya pulak...hari 1st day mamaD berpuasa...
hubby belikan mamaD menu yg spesel...
IKAN KERABU MASAK ASAM PEDAS...
pergghh!!!terangkat bila makan..
kuah dia..kawwww kaw...punya..pekat,likat...
mmg berselera...
mahal gak ni...rm38 sekor ikan tu....
Lebih gumbira bila mamaD dapat meratah kepala ikan tu...
mmg la kata org makan kepala ikan tak elok...
tp ni kepala ikan lain...hahahahahaaaaa...

Selesai berbuka puasa...bedal durian la pulak....mmg best betul laaa...tp pewot dah kenyang giler...tak habis pun makan...masa beli bukan main byk lagi...lupe yg esoknya nak pose lagi...uuhuhuuu...

kepada yg puasa ganti jugak tu....selamat berpuasa ganti...hehehee..

sama-samalah kita bayar apa yg telah kita hutang yek....

ppssstttt!!!ptg ni apa pulak yg menu hubby nak beli...ekekeeee...eh!!aku ni...nak puasa ke nak makan ni..wakakkaaaa..

apepun,semuga tuhan terima apa jua amalan kita...amin...


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...