Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Thursday, March 17, 2011

BATUK KETIKA HAMIL...:(


BATUK KETIKA HAMIL.

ARINI...MASUK LA MINGGU KE 26 KEHAMILAN KU..Alhamdulillah....
Tapi tahap kesihatan aku terok sikit la sejak 2minggu ni...uuhuhuh
terok betol batok aku kali ni...sakit tekak ni..apelagi la tekanan pada perut aku ni....
ni dah sampai tahap sakit bahagian belakang pinggang saat aku batok...batok yang amat mmeritkan tekak...adoiiyaiiii... susah betol nak keluarkan kahak yang ada ni..GATALLL. bisa betul bahagian belakang pinggang ni......tak tahannyeee...kesian baby mama..uuhuhu..
bergerak2 la dia mengeras time kena tekanan batok tu...mcmana nk cari cara lain ni...biar batuk ni hilang....
Madu dah..minum air panas dah...ais pun tak minum dah...limat + kicap pun dah...gula2 sakit tekak pun dah...uuwarrggghhh!!! ape lagiiii???Tolongggg!!! nk makan ubat batok mana leh...klu pregnant kan...bahaya... ke ini lah yang dinamakan PEMBAWAKAN BUDAK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
kalau betul pembawakan baby....aku redha dan terima ape saje ujian..yang ptg ia tak mmbahayakan baby ketika aku selalu batuk...sudah laaa...:(

YA ALLAH..KAU SEMBUHKAN LAH BATUK YANG AKU HADAPI INI..HANYA DENGAN IZINMU SAHAJA..KESIHATAN KU AKAN KEMBALI PULIH...AMIN..

ARTIKEL BERKNAAN BATUK KETIKA HAMIL DI GOOGLE...

Soalan 16

Pada masa ini isteri saya sering batuk2 dan kadang dia mengadu tekaknya sakit dan menyebabkan beliau kadangkala kurang selera untuk makan, Boleh tak Dr cadangkan sebarang rawatan untuk mengurangkan batuk yang dijangkiti oleh isteri saya atau ada sebabrang ubat yang boleh saya perolehi...

Jawapan

Batuk yang berpanjang akan menyebabkan kesihatan ibu dan anak akan terjejas. Ini dari segi psikologinya akan menyebabkan kesan selera makanan akibat dari tiada selera untuk makan. Cara yang baik - adalah mendapatkan kepastian dari mana punca batuk tersebut samada dari tekak atau telah melarat ke paru-paru.Walaubagaimana pun jika terdapat kesan infeksi - penggunaan antibiotik yang boleh digunakan ketika mengandung adalah digalakkan. Tambahan dengan ubat Thymol gargle yang akan membuangkan kuman tersebut dari pangkal tekak yang selalunya adalah gatal . Penggunaan ubat batuk juga adalah yang perlu diperhatikan supaya ianya tidak mendatangkan kesan kepada kandungan.


Bayangankan perut yang besar.. dengan rasa regangan bawah perut ..kebas dan sakit belakang. Ditambah dgn batuk rasa bergegar satu badan ..perit dan menyakitkan. Penat usah di katakan lagi... dan paling tidak selesa bila setiap kali batuk diiringi dgn keluarnya sejumlah air kencing . Ini kerana bayi yang telah membesarbertindak menekan bahagian tersebut dan bila ibu ibu batuk, tekanan bertambah kuat. Sedangkan pundi kencing bertambah lemah untuk mengekang air dari keluar. Batuk mendatangkan masalah yg besar bagi ibu ibu. Tidak selesa menyakitkan dan meletihkan. Bagi ibu yang kurang kuat, batuk yang keterlaluan kadangkala menyebabkan pendarahan. Apa yang saya lakukan? Makan ubat pun tak baik, buat ini tak baik..semuanya tak baik... finally Saya minum madu yang ditambah dgn asam limau nipis. Satu sudu biasa setiap pagi dan petang. Alhamdulillah ia beransur kurang dan batuk saya hilang.

No comments:

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...