Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Saturday, April 18, 2009

Mengandung......

Genap setahun aku berkahwin..aku disahkan mengandung....
Gembira yg teramat sangat ler masa tu.....:)
aku dpt tau aku pregnant..masa Hari Jadi ku...19/1/04...
Hadiah yg tak ternilai la....

Masa ni dah 6bulan dah...usia kandungan...tapi masih leh berfesyen lagi le..
sbb perot tak berapa beso....dia dah cecah 7bulan..baru mendadak besornya...hehehee

Kawan opis aku la ni yang amik pic perut aku...takde keje btol..
tapi ok gak..leh wat kenangan....

Korang tau tak ni apa???ni lah gambar baby dlm perut aku...p scan masa kandungan 7bulan..masa ni jugaklah doktor sahkan aku dpt baby boy...suka la laki aku tuuuuuuuuuu....

hehehee...saje nak share...siksanya nak kuarkan baby...buruknya aku masa ni...wakaka..tak ingat apa dah..ingat kat tuhan je la...

ni sedikit cerita aku semasa menempuh saat bersalin...

Aku bersalin paksa...sepatutnya tarikh due lagi seminggul lebih...6/10/04...masa tu dok KL lagi...so,mak ngan ayah dari JB dah awal2 dtg KL nak temankan aku sepanjang nak tunggu due tu..tapi biasa la org tua..mana leh dok KL lelama...bosan dia kata..susah nak pijak tanah,dok umah kuaters guru....dah 2minggu lebih orgtua dok KL...gelisah napa lah aku ni tak gak sakit2..pastu 20/9 tu aku rasa lain mcm je...mcm rasa nak terteran2 gitu..mak ngan hubby aku apalagi...risau ler..padahal pada saya..takde la sakit sgt..mlm tu jugak mak suh hubby bwk aku p hospital beso KL tu..g cek..berat btol ati aku nak p malam2 ni...pastu cek dah buka 1cm dah..terus je kena tahan..mak'aii..sayunya ati kena tinggal kat wad mlm tu...menangis la sepanjang mlm... nk dipendekan cerita...masuk hari ke3...aku still ok lagi kat hospital tu... semua dah kenal ngan kaletah mulut aku yg terlalu peramah ni...tension gak tgk org lain...mlm masuk...pagi dah keluar bawak baby balik... ...yg aku ni makan tido je la kat wad tu..nak wat camne...lom sakit sgt..pastu kata doc,lom sampai masa lagi...so,kena tunggu ler..hari ke2..misi kat situ bergurau ngan aku.."haiii..sian dia..kalau kat umah ni leh lagi 2 3 round..."saboo je laa.... tapi yg paling aku tak thn...kena selok nak ke 8 kali kena...doc lelaki.pompuan...pergh!!!sewenang2nya mengukur keterbukaan aku tu... last2 hari ke4,dah bukak 4cm,doc tu suh bwk aku g laberoom...takutnya hanya tuhan yg tahu...pelik jugak aku..sebab aku masih ok lagi...tak sakit apapun..resah punya pasal..kol 2ptg tu aku takde selera dah nak makan..sampai ler kol 4ptg..aku dah masuk kat lbroom tu...hubby teman.. seronok..entah apa doc bincang2...pastu dia kata suh aku ready..sbb nak masukan ubat biar baby cepat kuar...pastu dia tunjukkan aku satu alat..panjang,ujung dia bengkok sikit...dia kata nak pecahkan ketuban aku sebab kepala baby jauh lagi..tupssss!!!!!bunyi dia..tak alih2 tersembur air..aku terus mintak maaf kat doc tu..sebab tak sengaja terkencing kat atas katil tu...doc tu ketawa kan aku..dia kata bukan kencing la...air ketuban dah pecah...wakakaa........maluuuuu !!!!byk gak air keluo..doc kata aku kembar air..kalau kembar darah dah lama sakit tu....betul tak betul..aku tak tau ler...tapi mmg aku tak sakit..pastu dlm dr kol 4...kol 7 aku baru la rasa sakit semacam!!!doc bagi aku alat pernafasan..kira tak la sakit sgt..hubby aku la yg tolong pegang alat tu..rupernya aku terlebih dibantu alat pnafasan tu sampai aku ni hilang tenaga..dah la tak makan dr kol 2 tadi..kol 10.26mlm aku berjaya melahirkan baby lelaki seberat 3.6kg..4 kali gak neran..sakit nyeeeee la haiiiii....ingat kat tuhan je la masa tu... yg paling aku takleh lupa...misi tu ckp.."ni mak dia ni tak g kelas meneran ni"..bukan aku tak pandai neran...aku takde tenaga da...sebab lapooo...wakakaa....lepas tu doc bagi aku tgk baby..sebijik mcm muka papa dia...lepas tu terus aku pengsan...wakakakaaa..pagi baru aku dpt baby aku....sukanyaaa...pengalaman yg ngeri itu membuatkan aku lebih bahagia apabila bergelar ibu..

ingat semua...

1)klu nak bersalin..kena makan kenyang2...baru ada tenaga nak meneran..

2)klu tak sakit betol2..jgn ngegada la nak p cek2...tak pasal2 kena dok wad 3 4 hari...

3)pastikan suami anda ada bersama...supaya dpt bagi sokongan....

so,aku belum lagi dpt merasa bersalin yg betul2 punya sakit secara normal..sebab saya bersalin cara paksa....

No comments:

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...