Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Monday, July 20, 2009

JOM BERKONGSI RASA NGN mamaD...


Arini Pakwe mamaD tak kerja...cuti domam...he2
sape pakwe tu..hubby mamaD la...wakakaaa..
so,betapa happy nya la si danish ni bila papa dia dpt hantar dia ke sek
yelah..biasanya mamaD je yg hantar..sbb papa dia pepagi dah g keje kan...
masa danish balik dari sek...nmpak je kereta papa dia yg ambil
terukirlah senyuman yang tak terhingga happynya dr raut wajah anakku sorang ni...

pepagi lagi dlm kol 9am,mamaD ajak hubby ni g urut..
yelah..adat org demam..mesti ada yg tak kena dgn fungsi badan kat dalam tu..
lepas urut tu..nampak la kesegaran pakwe mamaD tu..
rupernya dah byk angin ngn biji2 angin kat dlm bdn...he2
ni nak share petua yg mamaD dapat dari tukang urut tu la..
dia kata kalau badan kita byk angin...
amalkan petua ni.
ambil halia,tumbuk
serai,tumbuk
gula merah...
rebus semua sekali...
amalkan minum setiap hari...pasti badan kita jadi ringgan jek...
Masa dlm kereta..tiba2 pakwe mamaD ni dia ceritalah pengalaman dia
g meeting insurans masa hari Ahad lepas kat JB..
Macam2 pengalaman dan cerita2 yg dpt kami kongsi bsama..
tapi yg satu hal..yg amat menyentuh hati mamaD sampai sekarang..
sampai kekadang tu terasa risau dan sayu dibuatnya..

bila hubby tanya...
"Ma...masa kat meeting tu kan...ada la topik ttg..
kalau terjadi apa2 kat kita...
sape nak jaga anak kita..?
penah tak awak terpikir ttg ni????
sbb klu kita nak buat wasiat ke apa ke...
kita kena letak..sapa yg patut jaga anak kita...yang kita percaya..boleh uruskan kewangan dan pendidikan anak kita tu...lepas kita tak ada..
kalau adik beradik..kena nyatakan sapa...klu ibu bapa..masih kuat ke tenaga diaorg nak jaga anak kita...semua tu kena ambil kira ..."

bila soalan2 ini ditujukan kpada mamaD..
mmg terus lah mamaD tgk raut wajah danish tu..uuhuhuhhuu..
sedih la pulak...boleh ke anak aku ni hidup tanpa mama dan papa???
tidak!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
pastu terus mamaD terpikir...sapa ek???
adik beradik aku???
sorang dua leh la aku percaya kot.....
kalau adik beradik hubby..mmg awal2 aku dot dot dot...
kenapa selama ni aku tak penah terpikir hal ni??
yg aku pikir...bila apa2 jadi kat aku...
aku dah sediakan tabung pndidikan dan simpanan yg cukup untuk danish..

tapi aku tak penah pikir...
pada sapa akan ku wasiatkan uruskan kewangan dan kebajikan anak aku tu??
tapi...dlm pikir2 hal ni..
dlm hati mmg mintak2 dijauhkan lah benda2 yg mcm ni blaku kat kita..
nauzubillah...walaupun hakikatnya..mati itu ttp akan berlaku pada setiap manusia..

Tapi apa salahnya jika kita mula bpikiran jauh....
Selagi kita masih hidup...topik ni mmg patut kita bincangkan dgn suami...
mmg benda ni sensitif sangat..
tp nak tak nak perlu jugak kita suami isteri mmbincangkanya...

Selalu gak tgk drama kat TV tu..
orang yg kita amanahkan jaga kewangan dan kebajikan anak yg telah ditinggalkan ibu bapa..selalunya kehidupan mereka tidak semuanya baik..
walaupun adik beradik kita..sedara mara terdekat..
tidak sama dgn asuhan ibu bapa sendiri kan..
kalau kewangan yg ditinggalkan sudah cukup..
adakah semuanya akan jd milik anak kita..?
Bukan mau berperasangka buruk ttg adik beradik sndiri atau sedara mara
dlm bab2 duit ni..tp itulah hakikatnya..
manusia ni bila dah ada duit yg byk depan mata..
mcm2 boleh brlaku...

Korang pernah tak terpikir...
ada tak adik beradik atau sesiapa saja yg korang leh percaya
dlm bab2 begini????

Lepas je topik ni mamaD bincang ngn pakwe...
mmg sudah ada dlm pikiran mamaD sape yg layak
memegang segala kewangan dan kebajikan anak..
tapi org yg mamaD maksudkan tu...
sanggup ke????

ooohhhh..tidak!!!
kenapa lah soalan ni mjadi topik perbincangan kita kali ini..
tapi nak tak nak..kita kena jugak pikir hal2 begini sekali sekala..
sebab apa yg terjadi akan datang..
tiada sapa yg tahu...

Jiran mamaD ni pun sudah cukup bg pengajaran kepada mamaD..
Suami meninggal,tinggal la isteri dan anak seramai 5org yg masih kecil2 lagi..
ditinggalkan secara mengejut,kebajikan anak2 dan isteri tidak ada langsung
sudah nak dekat setahun suami tak de..
isteri hanya terperap kat rumah..
nak harapkan adik beradik,jiran tetangga dtg mmbantu..
sebulan dua boleh la..lama2 kesian dan simpati pun hilang mcm tu aje..

lepas je korang baca apa yg mamaD pikirkan ni..
apa yg bermain di minda korang??
mesti automatik wajah anak2 kita bermain di minda kan...?
kalau kita tinggalkan anak kita dlm keadaan stabil...mungkin ramai la yg tak kisah nak jaga anak kita tu..
tapi cuba korang pikir...bagi anak2 yg ditinggalkan tanpa apa2 simpanan untuk teruskan kehidupan....uuuhuhhuuu...
merempat ke anak kita???disisihkan ke anak kita??
keluarga dan adik beradik kalau kaya..tak apa la..
yg jenis cukup2 makan je...mcmana??
mmg la setiap anak tu ada rezeki masing2...
tapi....boleh ke anak kita dptkan yg terbaik bila mereka sudah tiada ibu bapa??
fikir2kan la....
nak nyelit sikit ni....
ADA KAJIAN MENGATAKAN
KALAU ISTERI PELUK ISTERI SELAMA 5 HINGGA 10MINIT
SETIAP PAGI....
USIA SUAMI KITA AKAN DIPANJANGKAN SELAMA 5TAHUN LAMANYA...
NI BUKAN FAKTA MAIN2 TAU...
DATOK FAHDILAH KAMSAH YG BGTAU...he2..
KALAU DAH TAU TU...AMAL2KAN LAH YE....
(pssstttt....beruntung la sapa yg pegi keje tiap2 pagi naik motor ngn suami kan...
ye lah...lebih 10minit tu peluk suami dari belakang...wah!!!beruntung la..makin panjang la usia suami tu...wakakakkaaaaa)


Adalah lebih baik,tinggalkan harta kepada pewaris anda..untuk masa depan anak-anak...daripada anda tinggalkan mereka dalam keadaan byk hutang dan bebanan...fikir-fikirkan la...
cepat bertindak insuranskan pendapatan keluarga anda...
just call me : 012-7442334

email rohamimnun@yahoo.com.my / szulnorain@yahoo.com

11 comments:

nza said...

BETUL!BETUL!BETUL!..aha la camne ank2 kalu kite dh xde ye...mmg kena fikir ms dpn mrk 2..kesian le..kasih syg org xsama dgn ibubapa...

nza said...

Betul!betul!betul!..mmg kesian ank2kematian ibubapa...org lain xsama dgn ibubapa..huk,huk.huk...

adianiez AIDA said...

bagi aida... kiranya berlaku apa2 pada aida dan hubby (moga Allah panjang kan la umur kami), aida tau mana nak dihalakan hidup Nurin & Syuhada.

tak nak cakap pasal duit.

dari segi penjagaan - emak & abah aida akan take care. kakak aida (yang kedua) pun aida rasa, dia akan bela anak2 aida. adik perempuan aida pun akan sama-sama beri kasih sayang kpd Nurin & Syuhada.

CuTeMiUt78 said...

betul apa yg mamad ckp tu..
memang kita akan cepat rasa sapa yg patut menjaga kebajikan anak kita.. klu kita dah takde.. kekadang pun ada gak terfikir camtu..kesian kan ngan kehidupan anak..

Mama Qaseh said...

Betul tue Yang..Kasih syg org lain tkkan sma mcmana kasih syg yg kita curahkan tuk ank kita sdiri..
Susah nk jmpa org yg btl2 ikhlas yg blh terima ank kita seadanya andaikata kita dh tiada dlm dunia nie kan...
Harap tiada pkara yg tk d ingini blaku ke ats diri kita kan MamaD..biarlah ank kita dpt merasai nikmat hidup bsama kita hingga dorang dewasa nnti..aminn

Mama Qaseh said...

Psstt.Yang sya duk area Tampoi jer..
MamaD kt Pasir Gudang area mna yea..
Mggu lepas sya ikut boss g sna consultant bnjer mkn kt Kedai Mkn Rahmat, Kg Pasir Putih..tu tmpt yg MamaD pnh cite kn mkn kt ctu..best kan

Mamamanja said...

ermm.. rasanya kalo daku boleh harapkan neneknya (mak pakwe) tapi neneknya terlalu manjakan sangat cucu2... takut mua pulak anak2.

tapi kalo nenek x larat kakak2 daku ada... mereka boleh jaga anakku huhu

ainazliena said...

bgus n3 mamaD ni..mbuat diriku terpikir gak nasib anak2 ku itu..

syahadah said...

benda ni tiap2 hari saya pikir...
klu hubby naik motor gi kerja ..saya selalu doakan keselmatannya..tp bila saya pergi dulu ke antara kami pergi dulu atau kedua2 nya pergi..saya pun tk tahu sapa nak jaga..??saya mmg tak caya kat orang..yaallah pnjgkan kan umur kami berdua..sekurang2nya smpi anak kami membesar dan pndi uruskan diri sendiri..
pernah sya ckp nagn kezen saya..saya kata ..klu aku mati korang buat anak aku tak baik..AKU JADI HANTU CEKIK KORANG..hahahaha

oya@mamahamzah said...

betol... saya sokong... kita kena wat wasiat awal awal... bukan aje kalo anak2 masih kecil... tapi kalo dah besar.... takut anak anak berebut harta plak...

~sall said...

wah3 sambil menyelam minum air hehehe...betul3 tu kena buat wasiat awal2 ni,nanti berebut harta plak!!!....t/kasih kerna sudi mengingatkan kami semua.

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...