Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Wednesday, June 10, 2009

cuti2 malaysia...Terengganu


Sepanjang Perjalanan ke terengganu....

Danish mcm biasa la...bila nak tido jew...bean dia sntiasa dlm pelukan dia...best la dia..sbb dapat baring kat set belakang...mama gak yg kena tido duduk...wakakkaaa...Bila danish bangun je...mesti dia kata..."tak sampai laaaagggiii...."wakakaa....dlm kol 5 lebih tu..sampai la kat Marang...singgah jap minum2 ptg....depan laut....syok..

Sampai kat Marang..singgap jap minum2 ptg...masa ni mmg kelako la...ye la..leh pulak mak order ikan goreng salut tepung....main ratah2 je...cecah ngan sos..biasakan kita mkn ngan nasi...he2..mmg tinggal tulang je la ikan tu...hirup air kelapa...ngan udara ptg yg nyaman...pergh!!syok...

Bertolak dari JB kol 8 pagi....tiba terengganu kol 5 petang....aduuiiiiyaiii...letih betul...dah la panas terik...tp sebab excited punya pasal...mmg tak kisah dah tu semua...sampai je...mamaD terus je singgah kat Masjid Terapong...best la...apa lagi...snap sana...snap sini...he2...

Lepas je g masjid terapong...terus ke rumah Mak kepada ayah mertua...kira pangkat moyang danish la ni....umah dia kat area cendering...Kubang ikan...


nilah dia moyang Danish...Tok Bunga nama dia...he2...unik...dah jumpa sekali dah dulu..masa MamaD kahwin dia dtg JB...dah 6thn kawin baru la bkesempatan lawat Tok Bunga ni kat Ganu,sihat lagi w'pun umo dah lebih 80thn ni....


Esoknya..pepagi lagi dlm kol 8pagi dah gerak g Pasar Payang..mmg tak sabaw dah ni...asik dengar org bcerita je....syurga mbeli belah..mamaD pun nak rasa gak...betul ke???sampai je...byk g kedai belum bukak...wakakaa...excited btol...



Kat sinilah tmpat tok wan danish beli kuali ngan periuk belanga...tembaga...yg myebabkan bonet kereta mamaD tak nampak kereta belakang...wakakaaa...ditambah lagi toto yg sempat mamaD rembat...beli gak tikar tu..mmg murah la..klu bab2 barang dapo ni....


Lepas shoping...mamaD terus ke Taman Tamadun Islam...org ganu biasa panggil Pulau Wan Man...mmg banyak replika masjid kat situ..tak silap ada 21 jenis masjid kat situ...masjid dr india,brunai,thailand,madinah....mcm2 la...nasib baik ada tren..tak le penat nak jalan kaki...nasib baik tok wan ngan tok ki danish masih steady lagi...ekkeeee...


Seronok la tu...tok wan ngn tok ki danish...first time naik tren ni..ekekee....

lepas round2 kat masjid2 kat situ....mamaD g solat kat masjid kristal ni...beso betul masjid nih..lawa...econ kat dlm masjid ni..tak ingat.....sejuk giler....tgk la rekaan dia..mmg teruja...


ni jalan masuk nak ke dalam masjid kristal...happy betul danish,papa,tok ki ngan tok wan ni... nasib baik la tok ki jaga danish....dia la yg bawak g toilet...pimpin tangan danish....mama papa dia dah lupa daratan dah....wakakakaaa...pengalaman yg tak leh di lupakan hanymoon bersama mak ngan bapak mertua sekali....ekekeee...

Lepas balik dr Pulau Wan Man ni...singgah jap kat Kedai Buluh...pergh!!!mmg la banyak betul kuih muih ganu kat situ...sampai tak tau nak beli yg mana nih.....

Lepas seharian g jenjalan....lepas balik dr Kedai Buluh...terus g umah adik mak hubby ni..mak mah nama dia..yg baju coklat tu...tido umah dia pulak malam ni...esok dah nak balik dah....dia mmg dok sorang2 je...so,selesa la sikit....


Malam tu walaupun dah letih sangat...tetap keluar ke bandar lagi nih...tgk2 kedai ganu kat bandar...tok wan beli baju untuk menantu2 dia 10 pasang..mamaD cuma beli kain tabir dinding bilik jew...he2

Sempat g la nak posing2 dpn umah Mak Mah ni..he2


Ni pulak pmandangan depan umah Mak Mah...dulu sawah padi...danish ni kira suka la dia bila dapat tgk lembu ngan kambing ada kat situ....siap amik gambar tu....

Esoknya pagi2 mamaD dah ke pasar payang lagi....ekekeee..masih tak puas lagi ni nak memborong...Tok Wan Danish pun apa kurangnya...dah lupa dah yg kaki dia tu sakit...wakakaaa...ni hubby try songket...beli gak songket yg hubby try tu....ngan baju sutera selai...he2...tp mmg murah gak la kedai ni..leh tawar giler2 punya...beli baju kelawar dlm 5psg (baju tido)...dpt kurang rm20...lukis ngan tangan bukan cop2 punya....best betul la...

ni pulak kat bahagian bawah pasar payang...tmpat kopok2 lekor la...mmg la rambang mata dibuatnya...semua nak tunjuk....wakakaaa..


tgk la gelagat tok wan ngan tok ki danish ni bila shoping...mmg tak ingat dunia...bab2 makanan ganu ni...mmg peberet mereka la.....mcm2 dibelinya ni...layan je ler....sampaikan beli budu pun sampai 5botol bawak balik...wakakaaa...belum asam,kopok...parang,tmpat buat kuih..mmg balas dendam btol ni...

tgk la rambut anak mamaD ni...sampai tak terurus dah....nasib baik la angin danish ok..tak meragam...tak buat hal....ikut je mana tok ki dia pegi.....pegi toilet semua ngan tok ki..mama ngan tok wan dah sebok tgk itu ini...papa tukang bawak barang je le...

sempat lagi la tgk jiran kat umah adik ayah ni buat tenun songket..dah mahal la songket sekarang kat ganu kata mak....nak buat kenangan punya pasal..nak tak nak kena beli gak....uuhuhuu...nasib baik tok wan belanja beli songket untuk papa...ekekkeeee...


ini lah hasil dari jari tunjuk mamaD ngan Tok Wan danish...wakakaaaa....



Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

8 comments:

ILA said...

wah,best nyer cuti2 malaysia..mesti byk borong kain ni kan

| Krsty Pinky | said...

mak aih..tu plastik2 shopping ke?
dasat tol..

MAMASYAZA said...

amboi..cuti2 malaysia..bukan main lagik ekkk memborong...mesti best

Gieyana said...

bestnyer g Terengganu..kita ajer belum smpai2 lg...ader rembat batik sutera Terengganu x?

ninie's corner said...

bestnyer.....cuti2 malaysia..... sambil shopping2.....sakan plak tu.....

ainazliena said...

tak blk2 kg lg ni..sedih..

kakyong said...

lama nyer dah tak jejak kaki ke Ganu... bila lah nak g sana...

best2 dpt layan foto MamaD ni... rindu plak kat pasar payang... hhahah, kan main sakan bershopping erkkkk....

oh yer, lupa nak kabo.. jemput amik award , erfer link ini yer
http://kakyong-sukasuka.blogspot.com/2009/06/award-bertuah-rose-i-luv-ur-blog.html

Mama Qaseh said...

Wah borong sakan yang..bestnya..

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...