Family MamaD

Family MamaD

Teman Setia mamaD

Note dr mamaD :

NOTE FROM mamaD :-

layari :- http://www.facebook.com/muslimahbijak.collections
dan jangan lupa bagi yang sedang cari2 kereta tuuu..leh lawati

~Dear Customers, please refer to our size chart before choosing the size for your T-shirt Muslimah.Thank you.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Mohon rujuk carta ukuran T-shirt Muslimah sebelum membuat pilihan saiz. Terima kasih.

~Dear customers.To avoid confusion, we already taken out details for no stock T-Shirt Muslimah.

~Kepada pelanggan yang dihormati. Untuk mengelakkan kekeliruan, pihak kami telah mengeluarkan details bagi T-Shirt Muslimah yang telah kehabisan stok. Harap maklum.

~Dear Customers.Please take note that all sales is subject to stock availability.Muslimahbijak.com do not keeps all the designs and sizes at all time. We suggest that you check the design/size availability by clicking the link below the slide show.Thank you.

Tuesday, June 16, 2009

Susu Oh Susu....

Perlukah aku tukar susu????

Sebut je pasal susu untuk perkembangan otak dan tumbesaran anak ni....mesti korang semua ada pilihan sendiri kan....?
kalau ikut mamaD ni...susu ni penting sangat..tak kisah la walaupun danish ni dah umo 5thn tapi masih lagi guna botol susu...ekekeee...yg ptg dia tetap minum susu..try gak kasi kat cawan ni...tp danish tak nak...pastu terbuang mcm tu je susu nya...sayang...
so,botol pun botol la....he2..
Kenapa ada 2 jenis susu kat sini???mesti korang nak taukan....?

ok lah nak cter la sikit....sebelum ni danish ni mmg minum 100% susu Annum Essential ni...kalau beli kat econsave..murah la sikit...650g harganya rm21.90 la gitu..biasa kat tmpat lain..dalam rm23.90...byk gak beza tu...tp nak dipendekkan cerita..hari tu mamaD g econsave..adalah sikit masalah teknikal yg tak dpt dielakkan...so,tak dapat la beli kat econsave susu danish ni....mamaD pun terus la gerak ke Tesco untuk beli susu Annum ni...Masa tgh2 belek2 susu tu.ada la sorang kakak ni dtg kat tmpat mamaD ni...dia tanya..

"nak try susu Enfakid A+ untuk anak??..tambah sikit duit je..dah dpt bg anak susu yg lebih baik...DHA dia pun 4x ganda...cuba lah..."

mula2 mamaD malas gak nak layan...tp bila kakak tu tunjukkan DHA yg ada pada enfakid ni...buat mamaD ngan Hubby tertarik pulak...Hubby pun belek2 la semua jenis susu2 kat situ..mmg enfakid la lebih byk DHA dia..ada 45g..

"mcmana Pa???klu tgk harga..mmg la lebih rm10 dr annum ni..tp kelebihan dia...bagus...lagipun danishkan dah takde bajet untuk pampes...?..kita gantilah untuk susu ni pulak..."

Pastu hubby aku pun kata..."kita try la dulu..sbb mmg elok sbb ada minyak ikan"..

Pastu kakak tu pun apa lagi..bila dia tgk kami ni dah mcm brminat je nak tukar susu Enfakid tu...dia pun mula lah cerita kisah anak2 dia yg minum susu Enfakid tu jugak...kakak tu kata..anak dia umo setahun dah pandai betutur...pastu makan selera...anak yg umo 7thn...sekolah pandai...mamaD dengar je...he2...terus kata ok je lah...amik la gak susu ni..

tp kata kakak tu...susu enfakid A+ ni leh campo2 ngan susu biasa yg anak kita minum...sehari hanya bg 2 kali je...ikut umo la jugak...kalau danish ni..bangun pagi untuk ke sekolah..bg sebotol...pastu ptg bg susu biasa yg dia minum....pastu malam...bg la sebotol lagi susu Enfakid ni...mmg ada jadual dia la..mamaD tgk...so,bg yg takde bajet tu...leh la beli sekotak dua je untuk sebulan...yg lebih2 tu guna susu biasa jek..tp kalau dpt bg 100% susu enfakid ni lagi bagus...ala...apa salahnya melabur untuk bg anak cerdas dan cergas kan.....

so...mamaD belilah 2kotak susu annum...2 kotak susu Enfakid A+ ni...takut gak danish ni tak suka ngan susu baru ni....sia2 je beli byk2...biasa danish sebulan...5kotak gak la susu dia bedal...ekekeke...

Bila sampai kat umah je..Danish dah resah gelisah je bila tgk kotak susu dia lain kale...mmg mula2 dia kata..tak nak susu kotak ijau...(susu enfakid la tu,maksud dia..)....aahh!!sudah,,,,

pastu tipu2 gak...kata mamaD buat susu annum...masa danish nak sedut tu..dia kata...wweekkk!!!!susu apa ni mama!!!!....mamaD katalah..susu annum la....cuba try lagi sekali...

Tapi kali ni..lain pulak caranya...dia sedut sampai habis tanpa sebarang komen pun...bila abis sebotol..dia kata.."susu apa ni mama...sedap la..."...wakakkaaa...bertuah punya anak...td bukan main weekkk lagi..."susu kotak ijau la...sedap tak???sedappp!!susu kotak ijau...

nak dipendekkan cerita..dah seminggu minum susu enfakid ni...tiap2 hari danish merengek nak susu kotak ijau...nak susu kotak ijau...bila rasa susu annum jeee...dia kata...uuuwweeekkk!!!...saboooo je la...tp danish ni baik...dia ikut je kata mama dia...bila mamaD kasi susu annum...w'pun dia kata uuwweekkk!!!..tp dia ttp habiskan jugak...sbb mamaD kata kalau tak habiskan..nnti malam..mamaD tak kasi susu kotak ijau...wakakaaa..

Tp bila tgk danish ni mcm lain jek...dah sikit2 pandai bercerita...dah berselera makan...hubby pun bgtau la kat mamaD....

"Mcmana ma...kita tukar je la susu annum tu kepada susu enfakid terus....danishkan dah tak pakai pampes...so bajet pampes tu kita belilah susu yg elok sikit untuk danish ni...."

mamaD pun hanya senyum..tanda setuju la tuuuuu....suka lah danish lepas ni...bukan setakat susu yg lebih sedap jek...susu ni jugak lebih untuk pkembangan otak kanak2...

selain dari bg susu yg berkhasiat...mamaD jugak ada bagi danish ni...pil2 vitamin....sekarang ni mamaD tgh cuba pil vitamin edaran fitrah alami...Syamil nama pil ni...

sekian...dr bebelan mamaD...he2...kalau korang ada lagi cara2 atau apa saja untuk buat anak kita cergas n cerdik....silalah bg komen kat mamaD yek...


Best regards,
szulnorain78
Agent Insurans

Great Eastern Life - Insuranskan pendapatan anda sekarang..!
Dptkan Kad medikal hnya RM1 sehari untuk dptkan nilai
kad RM60K setahun,Kos Rawatan serendah 10% dr kos yg tpaksa kita tanggung di Pakar..
(Co-ins 10% Maks 500.00).
plan anak:-rm60,rm120,rm150-siap medikal kad
plan dewasa:-rm130,rm150,rm180,rm200-siap medikal kad
tel.:0127121230 @ 0127442334
szulnorain@yahoo.com
http://www.tagged.com/szulnorain78

8 comments:

Gieyana said...

Mama D ~ Mmg baguihhh taw susu dr kaum kerabat Enfa nie taw..sy mmg bg Nureen sejak bb smpai sekarang..Enfalac A+, Enfapro A+ dan skrg Enfagrow A+..alhamdullilah skrng Nureen dh pandai bc Alif, Baa, Taa & ABC..mengira pon ok..tp smpai sepuluh jer la..otak dier mmg bergeliga smpai x terlayan..:D

~ Mama D buat keputusan yg bijak psl awal stage nie ler diaorg perlukan DHA yg tinggi...

Mama Qaseh said...

Btul tue sya pn setuju MamaD..memg sya bg Qaseh start dr baby lagi..Enfalac A+, Enfapro A+ dan skrg Enfagrow A+..hrga memg laa blh tahan sbulan tuk Qaseh memg 5 kotak..biasa sya bli kt Batu Pahat kdi Seng Seh murah ckit dr JB..alhamdulillah la memg pkembangan otak dia cerdik dn cergas sntiasa..bkn nk puji ank sdiri laa kan mgkin ank2 yg lain minum susu ni pn sma jga kan..InsyaAllah kita sma2 dpt mdidik ank2 yg bijak

Mama-Danish & Sarah said...

ain tak pernah tukar susu anak-anak. risau nak cuba susu baru, takut dorang tak nak minum atau sembelit....utk support perkembangan minda dorang, ain kasi pil examo ngan kismis doa..

| Krsty Pinky | said...

hmmm...mmg ramai kate susu dr enfa ni bagus...
anak pintar belaka..
nt anak kite lehla kite bagi bile dh besau..hehehe

ainazliena said...

ai bg susu dutch lady jek..nk murah punye psl..ank 3 org rapat2..pampers..susu..pblanjaan larung gitu..

mamadanish78 said...

tq kat semua yg bg komen...:)

Gie n mama Qaseh..
tu la..mamaD pun cerewet gak bab2 susu ni...tp bila dah tau khasiat dia lebih dr susu yg kita beli tiap2 bulan..harga pun lebih krang jek..tu yg mamaD amik keputusan...tukarkan ke Enfakid tu...hrp2 berkesan la...he2
tp rasa2 gak susu tu..mmg sedap la..lemak berkrim...patutla danish asik nak jek...habis lah poket bapak dia kali nih..baik2 5kotak sebulan bajet utk susu rm120...naik la ke rm200 bulan depan..wakakaaaa

-aina
alaaa..aina..tak kisah bg susu apa pun..yg ptg kita ikut bajet la...mamaD ni nasib baik gak baru sorang..kalau 3...kena gak pk2 tu..wwakakaaa..tp mamaD tgk anak aina..bijak!!!

-kristy
haaaa....kita tunggu turn mawar pulak....bape kotak pulak sebulan...ekekeeee...

-ain
ain...kalau anak2 tak leh tukar susu..jgn paksa...mamaD ni sebab danish tak kisah pulak bila mamaD tukar susu...stkat ni ok je...mmg bagus tau pil examo tu..mamaD penah try kasi danish dulu..

mamadanish78 said...

tq kat semua yg bg komen...:)

Gie n mama Qaseh..
tu la..mamaD pun cerewet gak bab2 susu ni...tp bila dah tau khasiat dia lebih dr susu yg kita beli tiap2 bulan..harga pun lebih krang jek..tu yg mamaD amik keputusan...tukarkan ke Enfakid tu...hrp2 berkesan la...he2
tp rasa2 gak susu tu..mmg sedap la..lemak berkrim...patutla danish asik nak jek...habis lah poket bapak dia kali nih..baik2 5kotak sebulan bajet utk susu rm120...naik la ke rm200 bulan depan..wakakaaaa

-aina
alaaa..aina..tak kisah bg susu apa pun..yg ptg kita ikut bajet la...mamaD ni nasib baik gak baru sorang..kalau 3...kena gak pk2 tu..wwakakaaa..tp mamaD tgk anak aina..bijak!!!

-kristy
haaaa....kita tunggu turn mawar pulak....bape kotak pulak sebulan...ekekeeee...

-ain
ain...kalau anak2 tak leh tukar susu..jgn paksa...mamaD ni sebab danish tak kisah pulak bila mamaD tukar susu...stkat ni ok je...mmg bagus tau pil examo tu..mamaD penah try kasi danish dulu..

Anonymous said...

alamak..my baby skrg 9mth lbh skit ar...ms bby mmg bg enfalac a+, enfapro a+..until 1 weeks ago..tukar snow..
sebbnya...my bby sush la tdo mlm..pkl 12,1 blm tntu tdo...nak main2..klu nak tdo pun, mti bguling2, nangis2...so i n hby suggst tkar susu mybe sbb susu bdn pns ke...x slsesa ke..
tp tula mmg thu..apek kedi cina kt..enfa..tenaga+otak lebih dr susu yg lain...tp kesian kat baby..

so, bler tukar susu..bo la..kol 11 da tdo..
tp tula..takut tukar2 susu sblm masanye(12 bln)..

ape pndpt u all sume ha..klu enfa dl..hbis sbulan msti 5 kotak...x kishla untk anak..

skrg da pndi lpas tgn..gigi da tmbh 5...mmg cpt tngkap..tp kurus la..

Permata Hati Kami

Yahooooooooooo!!!muka anak mama iras muka mama n papa!!!!ahaks!!

Rehat Sebentar...